Wednesday, May 31, 2006

又是端午——部落格周年庆

好快,就这样一晃眼过了一年。又是端午了呢。这几天看到房东吃着粽子,让我对妈妈“那还未谋面的粽子”垂涎欲滴。虽然没在端午节当天回家,但是我将在这个周末回老家喝喜酒,所以已经交待妈妈给我留了齿颊留香的粽子,好开心呢。

去年的这个时候,部落格开张大吉。其实,我在2004年就接触到部落格,那时候的英文超好同事,即是Fight Like A Girl的版主,每天都在滴滴答答地打字,就是为了写部落格。(其实版主早已把她的部落格删除,我因为贪恋她的文字而迟迟不舍得把她的超链接删除^.^)我从她那边认识了这个玩意,但是却不晓得可以中文书写。而且,当时工作也很忙,根本对部落格没啥兴趣。后来在漂流者最初的部落格当中惊觉Blogspot也可以中文书写,于是就为自己开了一个部落格。

最初的想法是希望自己可以有一个管道书写软性英文文章,好让自己可以提升英文程度。但是,看到朋友们都以中文书写,最终还是无法抵御中文的魄力,不知不觉部落格就以中文书写为主了。 

当友人们渐渐开设了部落格以后,我开始耽溺于部落格的世界。上班的第一件事就是先到朋友们的部落格绕一圈,八卦留言,然后中午又去转一圈,下班之前再巡回一次,嘻,还真的有些疯狂。后来才猛然发觉有谁和我一样闲来无事常常更新部落啊,才改成现在的上班时只绕一圈,回家时再巡回一次的习惯。

常常从友人的超链接当中找到一些意外收获,比如串到城中某些“颇有名气”的人的部落格,对他们的背景及身旁的人愈加了解^_^很多时候,最精彩的不是博客的作品,更叫人津津乐道的应该是作品后的一来一往的回应吧?它提供一个很好的互动及交流空间哪!

其实,很多博客会倏忽之间对部落格冷切下来,而终结了部落格。是兴致索然了吗?还是已经找到新玩意?我想,只要有朋友的支持,只要有电脑、有网络,我还是会延续我的部落格,因为我一直很懈意地享受自由排版的“网书”。或许我一直对网页设计都很有兴趣却找不到军师教我,如今从部落格中让我摸索到基本的HTML编写程序,让我有很大的满足感吧!如果有一天我不写部落了,就是已经升级到拥有自己的网页了^_^

嘿,你的粽子呢?

我的粽子仍然攒聚在绿岛的小屋里。只是,这一次,我将有机会一一品尝。

祝你端午节快乐!

4 comments:

Anonymous said...

端午节快乐!!
我清明节时已经吃过粽子了,
我那个超级妈妈为了不要买贵猪肉,
每年折中避免裹贵粽子....

呼吸的747 @ 747 is breathing said...

我妈妈说今年猪肉严重涨价
要减少产量,减少馅料
我说怎么可以啊
我就今年回来吃你的粽子
呵呵~~

Anonymous said...

給一堆棕子妳:

▃▃▄▅▆▆▆▆▆▆▅▄▃▃ 
  ▏ ◢◣  ▏   ▏  ▏
  ▏◢敬祝◣◢◣   ▏  ▏
  ▏  ●◢██◣ ◢◣  ▏
  ▏  ▏  ● ◢端午◣◢◣
  ▏  ▏  ▏  ◢◣◢██◣
  ▏  ▏ ◢◣ ◢佳節◣ ●
  ▏ ◢◣◢██◣  ● 
 ◢◣◢愉快◣ ●  
◢██◣◢◣ 
  ●

Anonymous said...

[p]The chances are, unless you've numerous expendable cash, you aren't available or prepared to spend a boot that costs around an entire different outfit . It not only makes your feet comfortable but also makes you look beautiful and stylish in [url=http://www.newcheapuggbootsau.co.uk]cheap ugg boots[/url] any season . If you go home daily, you can take the hair dryer (must be cold! Absolutely can not use hot air!) Purge again on it, blowing every [url=http://www.newcheapuggbootsau.co.uk]chestnut ugg boots[/url] one or two months, the time not too long, two minutes is sufficient . These shoes are just what you need for putting just [url=http://www.newcheapuggbootsau.co.uk]new ugg boots[/url] a little pep into your step, whether you want to walk in style or whether you are up for a game . They have an interesting [url=http://www.newcheapuggbootsau.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] and unique look,but they still maintaining the basic traditional "classic" design that has become so well known in the fashion w . With the Nike Shox you will be more comfortable no matter how it is . Adaptable, breathable, trendy sensible, stunning colors, and a sequence of daring colour layout loved Hip-hop girls of all ages . Therefore essentially what was originally merely a good over-inflated sock has now converted into a best-selling trunk . Read > Shopping Buy soccer jersey to memory the 2010 World Cup 11th May 2011 Buy soccer jersey to memory the 2010 World Cup 2010 FIFA World Cup had finished for so many days,but we are still in the passion of those days.[/p][p]This will enable you not only to get the original Ugg Bailey Button boots but also a competitive deal . The Knightsbridge arrives in darker or Shadow Gray . But he was CunGan aren't compatible with each year, accept government purchase, WangFuYin more-retained county were going to ask to be clear about, to return with standard after DaGongZhi write posted in the village streets, remind the villagers, prevent village cadres up to something . shopping womens ugg classic cardy chestnut boots online sale When it is cold, extremely gentle wool for that capture of your system cozy insulation, precisely the same goose . A four-shox column inset in the heel is thin that can make the shoe more stable . The material used will be apparent when examining the material . Think wearing boots at the beach sounds crazy? Well, this is what surfers [url=http://www.newcheapuggbootsau.co.uk]ugg boots australia[/url] did back in the seventies . Consequently you can now buy your very own a few concerning diploma boots rather than whining of these a particular government.[/p]